redcap

La Facultad de Ciencias Médicas ha celebrado un contrato con el Consorcio Redcap. El contrato de licencia de usuario final Redcap ha sido revisado y aprobado por la Universidad de Vanderbilt. El acuerdo de licencia fue ejecutada por completo el 7 de junio de 2016, y se ha conseguido el acceso a las descargas de código fuente REDCap y las herramientas de apoyo del consorcio. De esta manera el Departamento de Informática de la Facultad ha obtenido el código fuente y ha instalado el servidor REDCap. Este servidor es accesible desde la web http://redcap.uncoma.edu.ar/. Para más información enviar un email a Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.

REDCap (Research Electronic Data Capture) is a secure web application for building and managing online surveys and databases. Using REDCap's stream-lined process for rapidly developing projects, you may create and design projects using 1) the online method from your web browser using the Online Designer; and/or 2) the offline method by constructing a 'data dictionary' template file in Microsoft Excel, which can be later uploaded into REDCap. Both surveys and databases (or a mixture of the two) can be built using these methods. REDCap provides audit trails for tracking data manipulation and user activity, as well as automated export procedures for seamless data downloads to Excel, PDF, and common statistical packages (SPSS, SAS, Stata, R). Also included are a built-in project calendar, a scheduling module, ad hoc reporting tools, and advanced features, such as branching logic, file uploading, and calculated fields.